اجتماعی

توصیه‌های سلامتی در آستانه تغییر فصل

تغییر فصل و روزهای کوتاه و شلوغ پاییز می تواند برای بسیاری از افراد به ویژه از نظر سلامت جسمی و روحی چالش برانگیز باشد.

به گزارش ترند روز، با نزدیک شدن به پاییز و سردتر شدن هوا، بسیاری از افراد کم تحرک هستند و حال و هوای آرام تری پیدا می کنند. همچنین پاییز باعث می شود بسیاری از افراد احساس خستگی و بی حوصلگی کنند.

بنابراین برای بسیاری از ما رعایت نکات بهداشتی در این فصل بیش از تابستان اهمیت پیدا می کند.

در این شرایط لازم است برای حفظ سلامت و بهبود خلق و خوی خود در فصل پاییز، توصیه های مربوط به غذا و سلامت را به دقت مد نظر قرار دهیم.

به عنوان مثال داشتن خواب کافی یکی از توصیه های مهم برای فصل پاییز است و به همین دلیل به افراد توصیه می شود شب ها زودتر بخوابند و زود بیدار شوند.

توصیه دیگر در این فصل این است که تحرک کافی داشته باشید و فعالیت بدنی منظم از جمله پیاده روی داشته باشید، البته باید از فعالیت بدنی سنگین خودداری کنید و به تدریج میزان فعالیت بدنی خود را افزایش دهید تا خسته نشوید.

به گزارش NDTV، سومین توصیه مهم مصرف انواع غذاهای سالم حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین غذاهای سرشار از پروتئین و کلسیم مانند ماهی و غذاهای دریایی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا