اجتماعی

توصیه‌هایی برای مراقبت از بدن در هوای گرم

یک پزشک آمریکایی می گوید که افزایش شدید دما خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با گرما را در طول فعالیت های تابستانی افزایش می دهد.

به گزارش ترند روز، دکتر ماریا مجیا، دانشیار پزشکی خانواده در کالج پزشکی بیلور در هیوستون، ایالات متحده: کم آبی اولین علامت اغلب بیماری های مربوط به گرما است و بسته به سن، علامت معمولی آن متفاوت است. در کودکان و نوزادان مبتلا به کم آبی، علائمی مانند خشکی دهان و زبان، افتادگی چشم ها و گونه ها، تحریک پذیری، اشک هایی که هنگام گریه بیرون نمی آیند یا پوشک خشک اغلب به مدت سه ساعت دیده می شود.

در بزرگسالان، کم آبی با علائمی مانند تشنگی بیش از حد، ادرار تیره، خستگی، سرگیجه و احساس گیجی همراه است.

وی بخشی از مشکل را این است که بیشتر مردم تا زمانی که آبشان تمام نشود تشنه نمی شوند و تاکید کرد: به همین دلیل افزایش مصرف آب در روزهای گرم یا زمانی که بیمار هستید مهم است. افرادی که در روزهای گرم بدن خود را به درستی نمی پزند، بیشتر در معرض گرمازدگی هستند.

از دست دادن حرارت زمانی رخ می دهد که بدن آنقدر داغ است که نمی تواند خود را خنک کند. علائم شایع عبارتند از افزایش تعریق، تپش قلب، فشار خون پایین و احساس سوزش. اگر این بیماری درمان نشود، بیماری به حالت تهوع، استفراغ و اسهال تبدیل می شود که کم آبی بدن را تسریع می کند و درمان این بیماری را دشوار می کند.

به گفته این پزشک گرمازدگی در مناطق مرطوب بیشتر دیده می شود زیرا رطوبت زیاد باعث کاهش یا حتی مسدود شدن تعریق پوست و خنک نگه داشتن بدن می شود. تشعشعات گرما در افرادی رخ می دهد که با شروع علائم خستگی در خارج از خانه در گرمای شدید می مانند. به طور کلی، گرمازدگی زمانی رخ می دهد که دمای بدن فرد به 40 درجه سانتیگراد برسد.

این گرما به مغز و سیستم عصبی آسیب می رساند و باعث سردرگمی، تغییرات رفتاری، اختلالات عاطفی و نوسانات خلقی می شود. در موارد شدید، تشنج یا کما ممکن است رخ دهد. اندام های حیاتی مانند مغز، کبد و کلیه ها ممکن است در اثر گرما آسیب ببینند.

این پزشک تاکید کرد: در حالی که همه افراد ممکن است به بیماری های ناشی از گرما مبتلا شوند، گروهی از افراد بیشتر در معرض خطر هستند. این گروه ها شامل نوزادان و کودکان تا چهار سال، افراد 65 سال به بالا، افراد چاق و افرادی که بیمار هستند یا داروهای خاصی مصرف می کنند. همچنین افرادی که در فضای باز کار می کنند و در معرض گرمای شدید هستند بیشتر در معرض خطر هستند.

به گفته مدیکال اکسپرس، بهترین راه برای محافظت از خود در برابر گرما:

در روزهای گرم، به خصوص بین ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر، انتشار را در بیرون کنترل کنید.

وجود باد

آب کافی بنوشید

جایگزینی نمک از دست رفته در اثر تعریق با آبمیوه یا نوشیدنی های ورزشی

عینک آفتابی بزن

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا