اجتماعی

توصیه‌هایی برای حفظ سلامت سالمندان در گرمای هوا

با افزایش سن، توانایی بدن برای تنظیم دما به خصوص در تابستان دشوارتر می شود. گرمازدگی می تواند تأثیر بزرگ و سریعی بر سالمندان داشته باشد و حتی می تواند در عرض چند دقیقه اتفاق بیفتد.

به گزارش ترند روز، یکی از کارشناسان کالج پزشکی بیلور در آمریکا نکاتی را بیان کرده است تا سالمندان بتوانند در مواقع اضطراری ناشی از گرما از خود مراقبت کنند.

گفت دکتر آنجلا کاتیک با بیان اینکه با افزایش سن، بدن مانند دوران جوانی دمای بدن را تنظیم نمی کند، گفت: این وضعیت ناشی از تغییرات بدن، مشکلات سلامتی و داروهای تجویز شده است که ممکن است در تنظیم دمای بدن اختلال ایجاد کند. و جلوگیری از عرق کردن..

وی تاکید کرد: در گرمای شدید، امن ترین مکان برای سالمندان، اقامت در مکانی سرپوشیده و دارای تهویه است. برای خنک نگه داشتن خانه تا حد امکان، از پنکه استفاده کنید، پرده ها را ببندید و اجاق گاز یا وسایل دیگر را روشن نکنید.

سالمندان ممکن است به دلیل استرس گرمایی علائم مختلفی از جمله گرمازدگی یا گرمازدگی را نشان دهند. ممکن است پوست احساس گرما کند و ضربان قلب تندتر شود. فرد احساس سردرد، بی حالی و حتی غش می کند. گرمازدگی می‌تواند باعث تعریق شدید یا غیرقابل‌وجود، گرفتگی عضلات، ضعف، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود.

به گزارش مدیکال اکسپرس، در صورت مشاهده مشکلات و عوارض ناشی از گرما، خوب است به نکات زیر توجه کنید:

* وارد دنیای یخ زده شوید.

* مایعات بدون کافئین برای آبرسانی به بدن بنوشید.

* دمای بدن را با جاری کردن آب سرد یا قرار دادن یک پارچه خنک روی پیشانی، مچ دست و مچ پا کاهش دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا