تنها به اتوبان همت نروید

تنها به اتوبان همت نروید
آفتاب نیوز :

بر اساس آمار شهرداری تهران ۸۳ درصد تردد ها در تهران توسط خودرو های تک سرنشین انجام می شود رئیس شورای شهر تهران می گوید که با این دست فرمان امیدی به رفع مشکل ترافیک ندارم.

معاون حمل ونقل ترافیک شهر تهران محسن هرمزی می گوید که از بهمن خطوط پرسرعت همت راه اندازی و خودرو های شخصی بالای ۲ سرنشین ون و تاکسی و … می توانند از این خط عبور کرده و خودرو های تک سرنشین جریمه می شوند.

شهرداری تهران از سال گذشته تصمیم گرفت خط ویژه ای مشابه خطوط BRT در برخی از بزرگراه ها از جمله همت ایجاد کند مشابه این طرح در دوران شهرداری قالیباف هم در بزرگراه بسیج اجرایی شد اما به گفته عضو شورای شهر تهران ناصر امانی موفق نبود.

خطوط پرسرعت همت به طول ۱۸ کیلومتر از غرب تهران از منطقه ۲۲ آغاز و تا شرق ادامه دارد. فاز اول پروژه از میدان صنعت تا شرق تهران به طول ۱۲ کیلومتر ۲ ماه دیگر راه اندازی می شود. به گفته معاون شهردار تهران در حال نصب دوربین های پلاک خوان (در هر ۲۵۰ متر) هستیم و جریمه متخلفان هم حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است.

بر اساس آمار پلیس حجم خودرو های ترددکننده در سه ساعت اوج ترافیک صبح و عصر در بزرگراه همت؛ نشان می دهد که ۵۹ درصد خودرو های این بزرگراه تک سرنشین هستند و همین امر ترافیک کیلومتری ایجاد می کند.

کارشناس مسایل شهری خلیل فراهانی پور با بیان اینکه خطوط پرسرعت در همت به دلیل شریان اصلی جوابگو نیست می گوید که شهرداری به جای توسعه حمل ونقل عمومی باز هم می خواهد از مردم پول بگیرد و این بار خودرو های تک سرنشین را بهانه کرده است.

کارشناس ترافیک غلامعلی صائبیان با بیان اینکه خطوط پرسرعت در بسیاری از کشور ها از جمله استرالیا و فرانسه اجرایی شده است می گوید که با اجرای این طرح در ساعات پیک امکان تردد خودرو های پرسرنشین تسهیل می شود و مردم دیگر در جهنم ترافیکی گرفتار نمی شوند. 

کارشناسان می گویند که بر اساس طرح جامع ترافیک باید مسیر های ویژه ای برای تردد خودرو های پرسرنشین ایجاد شود تا یک اتوبوس با ۵۰ سرنشین در ترافیک نماند. همچنین باید خودرو های همگانی و پرسرنشین افزایش یابد تا از حجم ترافیک بزرگراه های اصلی کاسته شود. 

دکمه بازگشت به بالا