تاثیرات انواع سرم ها

مهم نیست در چه سنی به سر می‌برید یا چه رنگ پوستی دارید؛ به هر حال مراقبت کردن از پوست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که این بخش از بدن در زیبایی انسان تأثیر چشمگیی دارد. البته نه فقط به خاطر ظاهر بلکه داشتن یک پوست سالم، به آن در مراقبت کردن از بدن هم کمک شایانی می‌کند . یکی از این مراقبت ها استفاده از کرم سفت کننده بدن گاتیو است که با خواص ویژه خود از بروز افتادگی و تیرگی در بدن جلوگیری میکند. باید بدانید یکی از مهم ترین مراقبت ها، مراقبت از دور چشم با کرم دور چشم ضد چروک و رفع سیاهی گاتیو است.

یک پوست سالم وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد ویتامین D تولید می‌کند و این ویتامین هم به خاطر اینکه دمای بدن را در تعادل نگه می‌دارد و حین فشار و درد آن را وادار به واکنش سریع می‌کند، برای بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. البته توجه داشته باشید نباید دائما زیر نور آفتاب قرار داشته باشید چون این کار هم صدمات زیادی را به پوست بدن وارد می‌کند.

حال که از اهمیت مراقبت از پوست مطلع شده‌ایم، بهتر است به سراغ محصولی برویم که این روزها در بین افراد مختلف، به خصوص خانم‌ها برای محافظت از پوست استفاده می‌شود. در رابطه با سرم پوست صحبت می‌کنیم. سرم‌های پوست خواص و ترکیبات فوق‌العاده‌ای دارند که پوست شما را به طرز معجزه‌آسایی بازسازی و زیباتر می‌کنند. به همین دلیل است که سرم‌های پوستی امروزه از محبوبیت بسیار زیادی بهره می‌برند و فروش بسیار خوبی هم دارند.

فواید سرم پوست

از فواید سرم پوست هر چه بگوییم کم است و باید اقرار کرد که این محصول واقعا روی پوست تاثیرات بسیار فراوان و غیر قابل انکاری دارد. از جمله این تغییرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. جوان‌سازی

یکی از بارزترین تاثیرات سرم‌های پوست این است که پوست شما را به مراتب زیباتر و جوان‌تر می‌کند. این محصول دارای آنتی‌اکسیدان قوی هستند که امکان ترمیم پوست را به آن می‌دهد. همین خاصیت باعث می‌شود صورتی بسیار شاداب‌تر، جذاب‌تر و جوان‌تر داشته باشید؛ بدون شک می‌توان گفت که سرم پوست به تنهایی قابلیت این را دارد که به عنوان یک محصول ضدپیری و ضدچروک شدن پوست نام برده شود.

۲. روشن کنندگی

ترکیبات عالی سرم پوست مثل انواع ویتامین‌ها و مخصوصا ویتامین C به پوستتان کمک می‌کند که علاوه بر دریافت مواد مغذی، بسیار شفاف‌تر و روشن‌تر هم به نظر برسد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و عالی است که چین و چروک‌ها را باز و پوست را سفیدتر می‌کند و با استفاده‌ی منظم،‌ رنگدانه‌ها و حتی کک و مک را هم از بین می‌برد که در نهایت دوباره منجر به روشن‌تر شدن پوست شما می‌شود.

۳. ترمیم کنندگی

ویتامین‌های موجود در سرم پوست به خصوص ویتامین C و آنتی‌اکسیدان سبب می‌شوند که پوست از نو بازسازی شده و تمامی کک و مک‌ها، لک‌ها و  جاهای آکنه و جوش تا حد بسیار زیادی کمرنگ شوند و در نهایت از بین بروند.

قدرت ویتامین C در ایجاد تغییرات به واسطه توانایی آن برای افزایش کلاژن پوست و مهار ملانین است که باعث می‌شود چهره‌ی شما به مراتب جوان‌تر، زیباتر و شاداب‌تر به نظر بیاید. علاوه بر این موارد باید گفت که به واسطه‌ی محافظت در برابر تابش اشعه‌ی فرابنفش که غالبا از سمت خورشید می‌آید، ویتامین C یکی از مهم‌ترین عناصری است که حضور آن در سرم‌های پوست به عنوان یک ماده‌ی احیا کننده، حیاتی است.

۴. رفع جای آکنه و جوش

رفع جای جوش و آکنه و همچنین لک‌های صورت هم یکی دیگر از فواید استفاده از سرم پوست است. در فرمولاسیون سرم‌های پوستی معمولا از ترکیبات فعالی همانند ویتامین A، آزلائیک اسید، نیاسینامید، روغن درخت چای و سالیسیلیک‌اسید استفاده می‌شود که همه‌ی این‌ها در نهایت به رفع جای جوش و آکنه و همچنین جلوگیری از ایجادشان کمک می‌کند.

انواع سرم پوست

حالا که دانستید فواید سرم پوست چیست؟ بهتر است با انواع آن نیز آشنا شوید. به طور کلی سرم‌های پوستی در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

سرم های ضد پیری و ضد چین و چروک

روشن کننده و ضد لک پوست

سرم‌های آبرسان

سرم‌های آنتی اکسیدانی

سرم پوست مخصوص پوست حساس و مستعد آکنه

سرم ضد چروک پوست

سرم‌های ضد چروک باعث نوسازی پوست شده و تولید کلاژن را افزایش می‌دهند. این نوع سرم‌ها اغلب حاوی رتینول، باکوچیول یا هر دو هستند. کلاژن پروتئین موجود در پوست است که با افزایش سن در سطح پوست کاهش یافته و در نتیجه افتادگی پوست را به دنبال خواهد داشت.

سرم روشن کننده پوست

سرم‌های روشن کننده پوست اغلب سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد ضد رنگدانه برای بهبود رنگ پوست هستند. معمولا در این نوع از سرم‌های پوست از ویتامین C، اسید گلیکولیک، اسید کوجیک، اسید فرولیک، عصاره قارچ، ریشه شیرین بیان یا اسید لاکتیک استفاده می‌شود. چند نمونه از سرم روشن کننده پوست را در اینجا به شما معرفی می‌کنیم:

سرم ضد لک و روشن کننده صورت ژوت

این سرم از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کرده و باعث شفاف و روشن شدن پوست می‌شود. سرم ضد لک و روشن کننده صورت ژوت بافتی سبک داشته، به عمق لایه‌های پوست نفوذ کرده و لک‌های قهوه‌ای و تیره را از بین می‌برد. این محصول حاوی فرم پایدار ویتامین C بوده و بدون ایجاد حساسیت و التهاب به روشن شدن رنگ پوست کمک می‌کند. روزانه 2 بار باید از این سرم استفاده کنید. هر نوع پوستی که داشته باشید می‌توانید این محصول را مورد استفاده قرار دهید.

سرم روشن کننده ویتامین C وچه

سرم روشن کننده ویتامین C وچه بافت سبکی داشته و به یکدست شدن رنگ پوست کمک می‌کند. شما با داشتن هر نوع پوستی می‌توانید از این محصول استفاده نمایید. علاوه بر ویتامین سی، آلفا آربوتین نیز در این محصول وجود دارد. بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، یکدست کردن رنگ پوست، آبرسانی به پوست و نرم کردن پوست از مزایای استفاده از این محصول است. روزانه 2 بار این سرم را باید روی پوست ماساژ دهید تا خوب جذب شود.

سرم سفت کننده و لیفتینگ گاتیو مدل کلاژن سازی حجم 30 میلی لیتر

سرم لیفت گاتیو با اثرگذاری قوی، پوست را سفت کرده و چین وچروک‌های سطحی پوست را از بین می‌برد، به طوری که پس از استفاده و گذشت چند دقیقه احساس لیفت، کشش و رطوبت رسانی را به وضوح در پوست حس خواهید کرد؛ همچنین طراوت و شادابی را به پوست هدیه می‌بخشد.

نحوه استفاده از سرم پوست

۱ یا ۲ بار در روز پس از پاکسازی پوست می‌توانید از سرم پوست استفاده کنید. بنابراین بعد از اینکه پوست خود را با یک شوینده مناسب شستید می‌توانید از سرم پوست استفاده کنید. اگر بخواهید مرطوب کننده یا ضد آفتاب بزنید یا آرایش کنید، سرم صورت را باید قبل از آنها روی صورت خود بزنید. سرم پوست را باید کمی ماساژ دهید تا خوب جذب شود. بعضی از سرم‌های پوست را روی گردن نیز می‌توانید استفاده کنید. با این حال قبل از استفاده از سرم پوست حتما دستور مصرف آن را از روی محصول مورد نظر بخوانید و طبق آن عمل کنید.

تفاوت سرم پوست با کرم یا لوسیون چیست؟

بزرگ‌ترین تفاوت بین سرم و کرم یا لوسیون مربوط به ترکیباتی است که در فرمولاسیون سرم وجود ندارد. در فرمولاسیون سرم‌ها مواد مرطوب‌کننده پوشاننده یا ضد نفوذ مانند وازلین و روغن معدنی که از تبخیر آب جلوگیری می‌کند، وجود ندارد. همچنین سرم‌های پوست حاوی مقادیر کمتری مواد روان‌کننده و قوام‌دهنده مانند روغن مغزها یا دانه‌ها هستند. بیشتر سرم‌ها بر پایه آب هستند و به طور کلی چربی ندارند.

چرا سرم‌‌ بهترین انتخاب متخصصان مراقبت از پوست است؟

یک شیمیدان آرایشی می‌گوید: «نقطه قوت سرم‌ها این است که بیشتر مایعات و ترکیبات اضافی از آن‌ها حذف شده‌اند؛ بنابراین آنچه باقی می‌ماند، غلظت زیاد مواد مؤثره است.» سرم‌های پوست حاوی قوی‌ترین دُز ترکیبات ضد پیری، آنتی‌اکسیدان‌ها، پپتیدها و روشن‌کننده‌های پوست هستند که می‌توانید در محصولات بدون نسخه مشاهده کنید.

بهترین سرم پوست

 

برخی افراد ممکن است به آب‌رسانی نیاز داشته باشند که کرم روز یا شب غنی آن را فراهم می‌کند. اگر پوستی سال‌خورده یا خشک دارید، نمی‌توانید فقط از سرم برای برطرف کردن مشکل پوست خود استفاده کنید. در عوض، سرم پوست به عنوان یک محصول مراقبتی مضاعف برای افزودن به روتین مراقبت پوستی برای استفاده زیر مرطوب‌کننده توصیه می‌شود. سرم‌ها فواید زیادی دارند؛ از صاف کردن خطوط ریز تا کاهش لکه‌های پیری که در فرمولاسیون سایر محصولات این ویژگی وجود ندارد.

انواع سرم‌های پوست

این سرم‌های قوی برخی از رایج‌ترین سرم‌های موجود در بازار هستند:

سرم‌های ضد پیری (ترکیبات فعال: رتینول، کافئین، چای سبز، پروتئوگلیکان‌ها [Proteoglycan] و اسید هیالورونیک )

سرم‌های آنتی‌اکسیدان (ترکیبات فعال: ویتامین‌های A، C و E، رزوراترول (Resveratrol)، نیاسینامید ، ملاتونین و L- اسکوربیک اسید)

سرم‌های آبرسان (ترکیبات فعال: هیالورونیک اسید، پپتیدها و لومینسین [Luminsin])

سرم‌های تصحیح‌کننده رنگ (ترکیبات فعال: فیتیک اسید [Phytic Acid]، ویتامین C، آربوتین، کوجیک اسید، آزلائیک اسید، L-اسکوربیک اسید و گلیکولیک اسید)

سرم‌های ضد آکنه (ترکیبات فعال: آزلائیک اسید، نیاسینامید، ویتامین آ، سالیسیلیک‌اسید، روغن درخت چای)

سرم ویتامین سی به دلیل خواص پرشمار ویتامین C می‌تواند در چند دسته از انواع سرم‌های پوست قرار گیرد.

آیا سرم برای پوست شما مناسب است؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید پوست خود و ترکیبات مناسب برای آن را بشناسید.

اگر پوستتان مستعد آکنه است، به دنبال ترکیبات زیر باشید:

ویتامین C: تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، روند ترمیم پوست را بهبود می‌بخشد و التهاب را کاهش می‌دهد.

رتینول: یک آنتی‌اکسیدان است و التهاب را کاهش می‌دهد.

روی (zinc): باعث تسکین تحریک پوست و تنظیم تولید چربی پوست می‌شود.

سالیسیلیک اسید: باعث بازشدن منافذ بسته پوست می‌شود.

آزلائیک اسید: دارای ویژگی ضد باکتری و تنظیم ترشح چربی است و نیز در سرم ضد جوش در رفع تغییر رنگ پوست ناشی از آکنه مؤثر است.

دکمه بازگشت به بالا