عمومی

بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ چیست؟

آب در ساختمان هایی که سطوح لازم را ندارند با نصب پمپ انجام می شود. این پمپ آب می تواند با پمپاژ آب به لوله از منبع آب شهر، دبی را افزایش داده و فشار مورد نظر را تامین کند. از سوی دیگر، در ساختمان های بزرگ که برای رسیدن به سطوح بالاتر نیاز به آب است، استفاده از پمپ ها برای به دست آوردن مقدار قابل قبولی آب در سطوح بالاتر ضروری به نظر می رسد. بسیاری از خانه ها در این میان مشکل تغییر فشار آب می تواند عملکرد پمپ را تحت تاثیر قرار دهد. تغییر فشار آب اگر از دریچه های خانه ها باشد چیز خوبی نیست. به خصوص اگر این اتفاق در یک مجتمع آپارتمانی بزرگ رخ دهد. بنابراین، برای حل مشکل، ایده استفاده از پمپ انرژی را در نظر گرفتند.

بوستر پمپ مجموعه ای از پمپ ها است که با هم کار می کنند. این مجموعه توسط یک تابلو کنترل کنترل خواهد شد و هدف نهایی آن این است که بتواند جریان آب در ساختمان را در سطح مناسب و ثابتی حفظ کند.

چرا به پمپ تقویت کننده نیاز داریم؟

اهمیت بوستر پمپ را نمی توان در یک واحد مجزا از ساختمان های مسکونی درک کرد. برای چنین مکان هایی، یک پمپ ساده یک راه حل ساده است. اگرچه ممکن است همان پمپ ساده اس

ته دبی ضابط برای خانه نیست. از سوی دیگر، زمانی که به ساختمان‌های بسیار بزرگ با مشتریان زیاد آب می‌دهیم یا خطوط آب را برای شرکت‌های بزرگ مانند کارخانه‌ها یا سیستم‌های آبیاری مزارع تامین می‌کنیم، زیرا با مشخص شدن سطح فشار، شرایط واکنش مورد نیاز مشخص می‌شود. اهمیت استفاده از پمپ

در آن ساختمان ها، هر واحد مسکونی می تواند در هر زمان و بدون هماهنگی با واحدهای دیگر، کمتر یا بیشتر از آب استفاده کند و یک الگوی کاملاً تصادفی مصرف آب ایجاد کند. مثالی از گاهی خیلی زیاد یا خیلی کم. در آن صورت، نمی توان به ظرفیت یک پمپ ساده برای تامین نرخ جریان فاضلاب اعتماد کرد. در عوض، تعریف سیستمی که بتواند میزان جریان آب را با توجه به نیاز آب ساختمان تعیین کند و در نتیجه فشار ثابت کل سیستم تامین آب در ساختمان را حفظ کند، مهم است. بوستر پمپ ها برای این هدف کلی اختراع و طراحی شدند و در ساختمان های مسکونی بزرگ یا شبکه های بزرگ آبرسانی استفاده می شوند.

به این ترتیب در زمان حداکثر مصرف آب، شاهد تمامی عملکرد پمپ های نصب شده در بوستر پمپ هستیم. در مواقع دیگر، تا زمانی که مصرف آب کاهش یابد، تنها بخشی از بوستر پمپ استفاده خواهد شد.

ساختار طراحی بوستر پمپ چیست؟

هنگام طراحی دستگاه به دنبال ایده ای برای حفظ سطح فشار ثابت در سیستم آبرسانی ساختمان هستند. بنابراین با تغییر دبی در لوله آب مجبور به رسیدن به این هدف خواهند شد. برای این منظور، یعنی برای ایجاد شرایط برای کنترل سطح دبی، طراحی مسیر لوله آب به صورت مرحله ای ضروری است. برای این منظور از پمپ های موازی نیز استفاده می شود. این پمپ ها که هر کدام دارای ظرفیت محدودی هستند، می توانند در هنگام کار با یکدیگر دبی های متفاوتی تولید کنند.

بنابراین، در ساختار پمپ محرک، می توانید دو یا چند پمپ موازی را مشاهده کنید که توسط خطوط آب داخلی و خارجی تغذیه می شوند، آنها آب پمپ شده را در لوله اصلی آب تخلیه می کنند. هر یک از این ماشین ها توسط یک سیستم مرکزی کنترل خواهند شد. این سیستم با اندازه گیری هایی که روی خروجی پمپ تسمه ای دارد همراه با فرآیند برنامه ریزی شده دبی مورد نیاز را می داند و می تواند با ورود یا خروج یک یا چند موتور این دبی را تامین کند.

ساختار ساختار تقویت کننده هیدرولیک پمپ

از طرف دیگر هنگام طراحی بوستر پمپ ها، شیرهای قبل و بعد پمپ برای هر پمپ با خط تغذیه منحصر به فرد به خروجی در نظر گرفته می شود. این شیرها برای راه اندازی دستی پمپ یا جلوگیری از گردش آب در انشعاب موازی طراحی شده اند. تمامی این طرح ها با سیستم تخلیه اضطراری همراه است. هدف از نصب شیر تخلیه در طراحی بوستر پمپ این است که اگر سطح مصرف کلی در خروجی بوستر پمپ به طور ناگهانی و غیر عادی مثلاً تغییر کند تا بوستر پمپ کاهش قابل توجهی داشته باشد. تمام پمپ ها روشن هستند ، یک لوله زباله یا یک تخلیه کامل از سیستم داشته باشید تا از فشار فعال پمپ در سیستم جلوگیری کنید.

در ساختار کلی بوستر پمپ ها می توانید دستگاه های زیادی پیدا کنید. تجهیزاتی مانند پمپ های دارای موتور الکتریکی، سیستم های الکتریکی و کنترلی، فنرهای فشار، شیرهای چک، شیرهای پاپت، کمک فنرها، مانومترها، شیرهای تخلیه، کوپلینگ ها، شاسی، حفاظ ایمنی، رینگ های فشار و … حائز اهمیت هستند. به شکل بوستر پمپ

انواع بوستر پمپ چیست؟

بسته به نیازی که به تامین آب داریم و نحوه تامین آب، انواع بوستر پمپ با دور ثابت و متغیر وجود دارد.

پشتیبانی از پمپ سرعت متغیر:

مدار متغیر یک سیستم رایج برای تامین آب در ساختمان های مسکونی است. در مناطقی که نمی توان مدیریت جامع سطح جریان آب را در نظر گرفت، این بوستر پمپ کارآمد خواهد بود. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید فشار آب را با یک سیستم پمپاژ در یک ساختمان مسکونی 100 واحدی در یک سطح ثابت نگه دارید. آیا می توان مدلی از پیش تعیین شده و کاملا دقیق از سطح تخلیه مورد نیاز ساختمان اندیشید؟ در چنین مکان هایی که مصرف کنندگان کاملاً مستقل از یکدیگر و تحت اختیار آنها هستند، سیستم کنترل باید در چنین شرایط متغیری قرار گیرد. تقویت کننده سرعت متغیر با این ایده طراحی شده است که می توان چندین پمپ را با توجه به نیاز ساختمان در سیستم گنجاند. به این ترتیب می توانید تغییرات جریان را در شاخه ها مشاهده کنید.

پمپ تقویت کننده سرعت ثابت:

یک فاصله ثابت را می توان تحت شرایط از پیش تعیین شده و با هدف کنترل دبی مورد استفاده قرار داد. مانند آبیاری قطره ای، باران مصنوعی در مزارع، آتش نشانی، فرودگاه، بیمارستان، کارخانه و غیره. در چنین حالتی، به هر ترتیبی، سطح جریان خروجی از سیستم قابل پیش بینی و حتی کنترل است، نیازی به تعریف سیستم جریان متغیر نیست. در عوض، هدف تامین سطح مورد نیاز فشار است. بنابراین، سوئیچ های فشار در بوستر پمپ ها برای اطمینان از سطح فشار کنترل شده در خروجی استفاده می شوند. این فلش ها به طور مداوم سطح فشار را در سیستم کار و آبرسانی اندازه گیری می کنند و در صورت کم یا زیاد بودن سطح فشار، تعداد مشخصی پمپ وارد یا خارج می شوند. یکی از مهمترین کاربردهای پمپ های فشار قوی استفاده از آنها در تامین آب پرفشار برای اهداف اطفای حریق می باشد. در این صورت می توان با عملکرد یک پمپ قدرتمند در کمترین زمان ممکن از حداکثر فشار در خروجی سیستم اطمینان حاصل کرد.

تفاوت بین پمپ تقویت کننده و پمپ معمولی

اساساً پمپ های معمولی بدون بازخورد آنالوگ از خروجی سیستم کار می کنند. در این حالت فقط یک مورد در پمپ مشخص شده است. آیا در ورودی خانه آب وجود دارد یا خیر؟ پمپ های ساده و روش های ساده آنها پاسخ روشنی به این سوال دارند. برای خاموش یا روشن کردن. بنابراین، نمی توان انتظار داشت که یک روش خاص، سطح ثابت فشار را از آب به خروجی آنها تضمین کند.

پمپ تقویتی

با این حال، هنگام طراحی بوستر پمپ، هدف این است که به خط تامین آب، حضور یا تولید یک پمپ دیجیتالی داده شود که بتواند از سطوح جریان مختلف بهره مند شود. به این ترتیب بوستر پمپ به ما امکان می دهد مدیریت تولید آب را مشاهده کنیم. چیزی که با پمپ های ساده نمی بینید.

برای خرید بوستر پمپ و یا تجهیزات استخر پایا گسترش میتوانید به فروشگاه بوستر پمپ پایا گسترش مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا