اجتماعی

اهمیت رده‌بندی در محتوای رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر

اهمیت طبقه بندی در محتوای رسانه های صوتی و تصویری

مهمانان این هفته برنامه «گفتگوی فرهنگی» در رادیو دیاوگو به اهمیت طبقه بندی محتوا در رسانه های صوتی و تصویری پرداختند.

خبرگزاری بارنا; برنامه «گفتگوی فرهنگی» به تهیه کنندگی رقیه زهرا پرندآور و سرپرستی لیلا سلمانی با موضوع «بررسی مطالب گزینشی در محیط صوتی و تصویری» چهارشنبه شب ساعت 20 با حضور علیرضا گودرزی فراهانی مدیر سرویس چی خوبه محمد شهبازی مدیر محتوای پلتفرم فیلمناب و دکتر محمدصادق تحلیل معاونت کارفرمایی و حقوق اجتماعی ساترا از رادیو دیاوگو پخش شد. گودرزی فراهانی در ابتدای این گفت و گو در تعریف دستگاه های گزینشی در محیط سمعی و بصری گفت: کاربرانی که از وب سایت ها یا برنامه هایی استفاده می کنند که محتوایی مانند انیمیشن، فیلم یا حتی بازی دارد اما محتوا باید طبقه بندی شود. بر اساس سن یا تعیین شده توسط ابزاری که این طبقه بندی را انجام می دهد و به خانواده ها توصیه می کند محتوا را انتخاب کنند، ابزار انتخاب محتوا نامیده می شود. ما در این زمینه تحقیق کرده ایم و در 100 کشور دنیا در حال اجراست. بر اساس این یافته ها، ساختار داخلی چی خواب را تهیه کرده ایم. بر اساس این سامانه، گروهی از تحلیلگران آموزش دیده اند که از سال 1396 اقدام به طبقه بندی محتوا کرده اند که پس از صحبت های گودرزی، شهبازی گفت: رتبه بندی شرطی است که برای ما به عنوان بستر تعیین شده است. آمریکا مبدع این طبقه بندی هاست. مشکل ما این است که تعاریف طبقه بندی کشورهای اروپایی و آمریکایی با فرهنگ ما مطابقت ندارد و ما به یک مدل طبقه بندی سنی بومی نیاز داریم. برای این منظور تیم تحقیق و توسعه ایجاد کرده و تحقیقاتی را انجام داده ایم تا مخاطبان خود را رسانه ای نگه داریم و معتقدیم طبقه بندی محتوا باید به رده بندی سنی اضافه شود. شهبازی افزود: ما در حال کسب درآمد هستیم و می دانیم که کسب و کار محتوا با سبک زندگی خانوادگی عجین شده و خانواده ها و تربیت فرزند را تحت تاثیر قرار می دهد. جامعه ما خانواده محور است. ما این را درک می کنیم و سعی می کنیم طبقه بندی را بر اساس نیاز خانواده انجام دهیم. گودرزی در ادامه توضیح داد: مشکل بزرگی که ما به خصوص در سه حوزه عمده دید ملکی داریم این است که نگاه به این سه حوزه، نگاه اقتصادی است. وقتی در حوزه فرهنگ کار می کنیم باید در اولویت باشد و دولت و دولت بر این مطالب نظارت کنند. افراسیابی که در این گفتگوی تلفنی شرکت داشت، درباره برنامه ساترا برای ابزارهای انتخاب محتوا در دنیای فراگیر صوتی و تصویری گفت: پلتفرم های دارای مجوز از ما تشویق به استفاده از ابزار انتخاب محتوا شدند تا مخاطبان بتوانند از ابزار Selectivity پلتفرم استفاده کنند. ، محتوای مناسب خود را پیدا کنید. وی افزود: موضوع دیگر این است که کاربری که از یک پلتفرم استفاده می کند باید بتواند از خدمات انتخاب محتوا در آن بستر استفاده کند و اقدامات ساترا در آن بستر باید با مشورت مدیران دامنه و مدیران محتوا انجام شود. ابزار انتخاب، از جمله خوب و چه. و اینکه چه نوع بازی هایی به گونه ای ساخته خواهد شد که اولا نیاز خانواده ایرانی در زمینه ابزارهای انتخاب محتوا باشد و مشکل دوم این است که بخش باید از ارائه این موضوع بهره مند شود. خدمات و نباید تصور کنند که ارتباط آنها با ابزار انتخاب محتوا برای آنها هزینه دارد. ابزارهای انتخاب محتوا در این زمینه

انتهای پیام/





آیا این اطلاعات مفید بود؟

بر اساس نتایج 0 قدردان بودن را انتخاب کنید 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا