انواع بیسیم طبیعت گردی

كسانی كه به صورت گروهی طبیعت گردی می كنند احتیاج به داشتن بی سیم را بیشتر احساس می كنند . خیلی از نقاط به خصوص كویرها و دشت های وسیع یا جنگلهایی با درختان زیاد آنتن دهی موبایل ندارند و بدلیل عدم دسترسی مداوم تلفن همراه در طبیعت، تلفن گزینه مناسبی برای برقراری ارتباط نیست. در این حالت بی‌سیم‌های دوربرد طبیعت وارد عمل می‌شوند كه می‌توانند ارتباط بین اعضا را حفظ كنند.بی سیم ها از نظر كیفیت و برقراری تماس دوربرد با هم متفاوت هستند عموما بی سیم ها بردی بین ۱ تا ۱۰ كیلومتر دارند و باید به باتری شارژی، دامنه كانال، امكان اتصال هدفون، نوع آنتن و نحوه ارتباط بی‌سیم كه در انتخاب این ابزار مهم هستند توجه شود .

در این مطلب ما بهترین بی سیم های دوربردی كه در بازار موجود می باشد را انتخاب و معرفی می كنیم.نقاط قوت و ضعف این محصولات را برای شما مطرح می كنیم .

درسته كه بیسیم های موتورولا كه چند وقتی هست در ایران به سختی پیدا می شود ولی نمونه های مشابه خوبی برای این محصول در بازار وجوود دارد یكی از آنها بیسیم موتو R4 است كه همانند موتورولا میتواند بهترین بازدهی را برای شما داشته باشد.
وزن این محصول در حدود ۲۵۰ گرم ( هر لنگه بی‌سیم ) بوده و بدنه از پلاستیك سخت ساخته شده است.یكی از ویژگی‌های خوب این بی‌سیم امكان اتصال انواع هدفون‌های مخصوص است تا ارتباط به طور مداوم حفظ شود. این ویژگی خصوصا برای دوچرخه سواران بسیار كاربردی خواهد بود.
بیسیم موتو R4 از یك باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد، از اینرو شما می‌توانید مطمئن باشید كه برای یك سفر چند روزه انرژی لازم برای ارتباط شما وجود خواهد داشت. البته این مورد بستگی زیادی به میزان مصرف شما از بی‌سیم دارد.ارتباط ۱۵ كاناله بی‌سیم به كاربر اجازه میدهد در محیط‌های شلوغ، مانند مناطق شهری كه ارتباطات رادیویی زیاد است،كانال امن و خلوت مخصوص خود را انتخاب كنند تا كمترین تداخل میان گروه‌ها انجام شود.برد رادیویی بی‌سیم موتو R4 در فضای شهری بیشتر از ۱ كیلومتر و در طبیعت تا ۵ كیلومتر موثر است. از ویژگی‌های جانبی این بیسیم می‌توان به شارژ سریع آن اشاره كرد كه در سفر بسیار كاربردی و ضروری خواهد بود.

ابعاد خوب، وزن مناسب و كارایی بالا از ویژگی‌های مثبت این بیسیم هستند در نقطه مقابل شاید قیمت نسبتا بالای این بیسیم شما را در انتخاب و خرید آن مردد كن، خصوصا اگر نیاز به استفاده از جفت‌های بیشتری برای فعالیت خود داشته باشید.

بیسیم واكی تاكی كاوش مدل T816

یك بیسیم جمع و جور برای اعضای گروه كاوش شما، این مدل از برند كاوش خواهد بود. ابعاد كوچك و وزن مناسب از ویژگی‌های برجسته این بیسیم است كه در نگاه اول شاهد آن خواهید بود. از امكانات جانبی و مفید این بیسیم می‌توان به باتری قابل شارژ آن اشاره كرد كه بیسیم را یك روز كامل در حالت آماده بكار نگه داری می‌كند.در مقایسه با بیسیم موتو، بیسیم كاوش دارای فركانس‌های رادیویی قابل تنظیم بیشتری است. ۳۵ كانال از پیش تعیین شده به شما اجازه میدهد حتی در شلوغ ترین مكان‌های رادیویی، كانال اختصاصی خود را داشته باشید.

چراغ قوه LED روی این بیسیم نیز شاید در نگاه اول فانتزی به نظر آید اما قطعا وسیله ای كار راه انداز خصوصا در طبیعت خواهد بود. امكان اتصال هندزفری، تغییر آنتن، صدای مناسب خروجی و بدنه محكم در برابر ضربه همگی از مزیت‌های این بیسیم است كه آنرا گزینه مناسبی برای خرید می‌كند.

اگر قصد افزایش كاربر گروه بیسیم خود را دارید، این بیسیم گزینه مناسبی برای شما خواهد بود، اما حتما به برد آن توجه كنید، برد بیسیم كاوش در نهایت ۳ الی ۴ كیلومتر بوده و از این نظر در مقایسه با بیسیم‌های مشابه طول برد كمتری دارد.

بیسیم تی بی مدل LPD 320-1

بیسیم آنالوگ جنرال الكتریك مدل IR35832

اگر به دنبال یك بیسیم اقتصادی برای كاربرد‌های روزمره هستید، این جفت بیسیم جنرال الكتریك بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برد مناسب این بیسیم به شما اجازه میدهد تا با اعضای تیم خود در محیط كمپ و طبیعت تا فواصل كوتاه ارتباط موثر داشته باشید، همچنین اندازه و ابعاد این بیسیم طوری است كه حمل آن را راحت می‌كند.با توجه به قیمت و ابعاد محصول، برد نیم كیلومتری بیسیم مناسب بوده و قابل قبول است، كیفیت ساخت بیسیم خوب و قابل قبول است.از معایب این محصول میتوان به انرژی كم ذخیره باتری و تعداد كانال پایین برای انتخاب اشاره كرد. از اینرو در صورتی كه قصد گسترش شبكه ارتباطی خود را دارید، حتما در هنگام خرید به پشتیبانی این بیسیم از كانال‌های شبكه خود اطلاع حاصل كنید.

معرفی بیسیم های غیر مجاز

بی سیم ها به صورت عامیانه شامل :بیسیم ، بی سیم ، واكی تاكی ، بیسیم مجاز ، واكی تاكی مجاز ، بیسیم حرفه ای ، بیسیم برد بلند ، بیسیم دیجیتال ، بیسیم UHF , VHF ، بیسیم كارگاهی ، بیسیم مهندسی ، بیسیم ارزان ، بیسیم برد كوتاه ، بیسیم دستی ، بیسیم خودرویی ، بیسیم پلیس و … میباشند.

جهت خرید بیسیم  کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا