اجتماعی

آخرین جزئیات تعمیر خط ۵ متروی تهران

ناظر شرکت بهره برداری مترو تهران با اعلام اینکه بهسازی خط 5 تنها در سال جاری به بیش از 500 میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: تلاش ما بر این است که سرویس دهی خط 5 را بازیابی کنیم. ساعت 5 صبح با شروع فصل سرما.

حامد عباسی نامی در گفت وگو با ترند روز. وی در خصوص آخرین وضعیت بهسازی خط 5 مترو تهران، گفته می شود که خط 5 قدیمی ترین خط تهران است و تمامی اجزا و تجهیزات آن به مرحله ساخت و نوسازی رسیده است، گفت: پروژه بهسازی خط. 5 در سال های اخیر آغاز شده است و این مرحله ارتقای حوزه قدرت شناسایی است که نیاز به به روز رسانی و تجدید دارد.

وی با بیان اینکه پس از حادثه سال گذشته در خط 5 مترو، نگاهی به محل کار برای ایمن سازی تردد ضروری است و بر این اساس تغییراتی در خط 5 مترو تهران انجام شد، ادامه داد: از البته در شب کارهای تعمیراتی انجام می دهیم تا یک هفته خط بسته نشود باید روی ساعت تعمیر شب تمرکز کنیم و به همین دلیل ساعت 5 صبح خروجی از برنامه خارج شده و زمان بیشتری برای کار دارد.

عباسی نامی افزود: امیدواریم با ایجاد شرایط آرام در خط 5، حرکت قطار مترو تهران – کرج از ساعت 5 صبح و بالعکس از سر گرفته شود. همچنین با شروع طرح از فصل زمستان در صورت رعایت شرایط فنی ساعت حرکت مجدد ساعت 5 صبح تعیین می شود.

وی تایید کرد که ساخت خط 5 مترو به زودی پایان نخواهد یافت. اما در نظر داریم وضعیت را به جایی منتقل کنیم که قطارهای مترو حداقل ساعت 5 برگردند. .

برای تکمیل، بهسازی و نوسازی خط 5 به 600 میلیارد تومان در مترو نیاز داریم

عباسی نامی هزینه های مالی را برای بهسازی و تعمیر خط 5 خواند و افزود: حداقل برای تکمیل، بهسازی و نوسازی خط 5 مترو سالانه 500 تا 600 میلیارد تومان نیاز داریم. بنابراین تعمیر زمان بر است اما تلاش ما بهبود و نوآوری است تا در سفر مسافران اختلال ایجاد نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه ایمنی خط 5 اولین شرط بهره برداری مترو است و در مورد وضعیت قطارهای خط 5 نیز گفت: در خط 5 مترو تهران به دلیل وقفه در نوسازی. برنامه ریزی و تامین قطعات، کار کمی دیر انجام شده است، اما قصد داریم مشکل قطار را بدون مشکل جدی حل کنیم، اما مشکلی به جز چرخ های گاری وجود ندارد. البته لاستیک ارائه می شود اما ظرفیت تعمیرگاه محدود است زیرا شاهد انباشتگی گاری های تعمیراتی بوده ایم و این تردد مشکلاتی را ایجاد می کند.

عباسی نامی با اعلام اینکه روزانه 54 هزار کیلومتر تردد توسط قطارها در شبکه مترو تهران انجام می شود، گفت: به عبارتی قطارهای مترو تهران روزانه 54 هزار کیلومتر را طی می کنند که رقم بزرگی است و برای این کار. به همین دلیل، نگهداری و تعمیر قطارها نیز ضروری است. متأسفانه چندین ماه تاخیر در ساخت قطارهای خط 5 وجود دارد. امیدواریم تیم مدیریتی جدید با کمک و حمایت مدیر شهری پول و اعتبار را تامین کند و به موقع برای جبران این وقفه حاضر شود ‘ضعف مسافر در ظرفیت قطار.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا