اجتماعی

آثار مصرف غذاهای غنی از «زینک» در کوتاه کردن دوره آنفلوآنزا

همزمان با شروع فصل سرد سال، یکی از بیماری هایی که همیشه سلامت انسان را تهدید می کند، بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و … است، بنابراین لازم است بدانید که انتخاب های غذایی سرشار از روی (روی) ) منجر به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

به گزارش ترند روزماده معدنی روی برای رشد و ترمیم بافت ها ضروری است و در بسیاری از غذاهایی که هر روز می خوریم یافت می شود.

به گفته وزارت آموزش و پرورش و ارتقای سلامت، خوردن غذاهای زیر می تواند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند:

_ گاو: 100 گرم گوشت گاو حاوی 8.6 روی است. بنابراین می توان گفت که گوشت گاو منبع طبیعی روی است. به طور کلی با یک رژیم غذایی سالم و متعادل، هیچ مشکلی برای دریافت نیاز روزانه به این ماده معدنی وجود ندارد.

_ ماست: اگرچه محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند، اما سرشار از روی نیز هستند. بنابراین یک فنجان شیر بدون چربی یا کم چرب حاوی یک میلی گرم روی است و 17 درصد از نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می کند. در همین حال، یک فنجان ماست کم چرب یا بدون چربی حاوی 2.2 میلی گرم روی است و 20 درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می کند.

_ لوبیا: نصف فنجان لوبیا سیاه حاوی 0.9 میلی گرم روی است و 6 درصد از مقدار توصیه شده این ماده معدنی را تامین می کند. لوبیا همچنین سرشار از آنتی اکسیدان و آهن است.

یک صبحانه غنی: به طور کلی یکی از آنها 3.8 میلی گرم روی دارد و 25 درصد از نیاز روزانه به روی را تامین می کند. پشت برچسب محصول را بررسی کنید تا ببینید چه مقدار مواد مغذی در غلات صبحانه مورد علاقه شما وجود دارد. برای بهترین نتیجه، غلات صبحانه ای را انتخاب کنید که حاوی حداقل پنج گرم فیبر باشد.

_ بلغور جو دو سر: نصف فنجان بلغور جو دوسر حاوی 1.6 میلی گرم روی است و منبع خوبی از فیبر، ویتامین ها و سایر مواد معدنی است.

_ شکلات تلخ: هر چه شکلات تلخ تر باشد، روی بیشتر است. 60 تا 69 درصد دانه های کاکائو حاوی 0.9 میلی گرم روی است. شکلات تلخ می تواند به معروف ترین منبع روی برای شما تبدیل شود، اما باید به خاطر داشته باشید که شکلات تلخ به تنهایی نمی تواند نیاز بدن را تامین کند، علاوه بر این، باید میزان قند و کالری را به درستی محاسبه کنید و فقط یک وعده در روز بخورید.

_ مرغ: گوشت مرغ نه تنها منبع پروتئین، بلکه منبع روی نیز هست. از مرغ بدون پوست برای حداکثر مواد مغذی استفاده کنید. فقط 90 گرم مرغ بدون پوست بوداده می تواند روزانه روی فرد را تامین کند.

_ آجیل و دانه ها: آجیل و دانه ها دیگر منابع عالی روی هستند. به عنوان مثال، یک دانه کدو تنبل 15 درصد از نیاز روزانه شما به روی را تامین می کند. یک قاشق غذاخوری دانه چیا نیز حاوی 0.5 میلی گرم روی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا